Hội An - Ho Chi Minhstad - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu Hội An - Ho Chi Minhstad - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu

Hội An - Ho Chi Minhstad

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

09 Mei 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dag 21, 9 mei 2017
We worden om 08.15 uur met een taxi van het hotel opgehaald om naar het vliegveld van Đà Nẵng te worden gebracht.. Vandaar hebben we een binnenlandse vlucht naar Ho Chi Minhstad met Vietnamese Airlines; vlucht duurt ongeveer 5 kwartier. Op het internationale vliegveld van Ho Chi Minhstad (Tân Sơn Nhất) gaan we met de bus naar het hotel en checken we in.
Nadat we ons nieuwe onderkomen hebben ingericht trekken we erop uit. De duizenden scooters/motors razen door de straten en gemixed met het overige verkeer geeft dit een zeer intens gebruik van de capaciteit van de infrastructuur. En dat moeten we vele malen bij het oversteken trotseren, waarbij we door de voetgangerslichten worden geholpen, voor wat het waard is. Het is uitkijken en zeker in de avond, wanneer ook nog zonder licht wordt gereden.
De Notre Dame en het centrale postkantoor worden gepasseerd, maar het Bến Thành markt bezoeken we. Hier lopen we de twee Nederlanders (Eveline en Stefan) tegen het lijf, die we op onze tocht naar Phong Nha (grotten) tegen kwamen en in de trein naar Hue gedag hebben gezegd om elkaar in Hoi An weer tegen elkaar op te lopen en dat gebeurde in Ho Chi Minhstad nogmaals. Hoe is het mogelijk dat diverse keren in een massale toeristische omgeving juist op dat moment wij elkaar zien, zo ook in deze miljoenstad. Dit wordt gevierd met een biertje. Na wat gegevens uitgewisseld te hebben zeggen we elkaar gedag.
Wij lopen uiteindelijk via het 23 september park naar het 'backpackers' gebied. Hier eten we van de 'hot plate' en na deze maaltijd lopen naar het hotel terug.

• 10 Mei 2017 - 12:42

Wim:

Hi Fietsers,

Nou, nog eentje dan: hier begint de drukte, voorbereiding vakantie, aan te lopen dus bereid je op het ergste voor: geen antwoorden meer van het thuisfront. Bovendien komen jullie steeds dichter bij de bewoonde, zeg gehaaste en onveilige wereld dus jullie roze wereldje loopt ook ten einde, denk ik.
    Saigon dan maar, Ho Chi enz duurt me te lang. Bovendien is het een Franse stad met een flink aantal Vietnamezen die inderdaad allemaal op een brommer zitten of er door worden overreden. De bekendste brommers bij toeristen zijn die met twee handen aan het stuur en een achterop, een hand aan zijn makker en de tweede in de zakken van argeloze toeristen, de beste zakken voor hen zijn die opgenaaide op de pijpen. daar halen ze hun dagloon en nog wat meer. Gij zijt gewaarschuwd. Banaantasjes onder je hemd of een washandje aan een touwtje om je nek, uiteraard verstopt zijn onbetaalbaar. Wel gewoon een kosmopolitische stad waar je prima pizza's kunt eten bij een Italiaan (een echte) of brood bij een Duitser, je moet ze alleen zien te vinden, maar ja , jullie zijn op de fiets. Op naar het volgende hoogtepunt en wie weet lopen (of fietsen) jullie Stefan en Eveline weer tegen het lijf.
    Nog veel plezier en voor ons tot over een maand of twee,

gr.

wim