Parfum pagode - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu Parfum pagode - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu

Parfum pagode

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

20 April 2017 | Vietnam, Hanoi

Dag 02, 20 april 2017

de wekker gaat om 06.30u af, omdat we vandaag in de lobby om 08.00 uur opgehaald worden. Na een heerlijk ontbijt met een ruime keus aan etenswaren: croissants, chocoladebroodjes, french toast, warm vietnamees eten (bijv Pho), sushi, yoghurt, ei, en a la carte vergezeld met thee, koffie en diverse dranken geserveerd in een 'bottle' (voor één glas voldoende sap). Dan terug naar de kamer om ons gereed te maken voor een excursie naar de Parfum Pagode: 60 kilometer ten zuidwesten van Hanoi. Om 07.45 uur gaat de telefoon met de mededeling dat de gids staat te wachten; komt dat goed uit, want we zijn klaar.
Alle reisgenoten worden bij hun verblijf opgehaald, nadat wij als eerste waren ingestapt moesten nog 11 adressen in het 'oude gedeelte' van Hanoi worden afgegaan. En in de ochtend, betekent dat we na 1 uur eindelijk op pad kunnen tot de eerste pauze van 25 minuten. Vervolgens weer door naar de standplaats van kleine roeibootjes, die ons over de rivier Yen naar de Thiên Trù pagode peddelen, temidden van het Karstgebergte.
Na het bezoek aan deze pagode wordt een basic lunch (witte rijst, vis, omelet, tofu, beef met vetrandjes en drakenvrucht) aangeboden. Na de lunch gaan we lopend naar de kabelbaan. Wij hebben een enkele reis naar de Huong Tich grot geboekt. Hierin bevindt de Perfume Pagode (Boeddhistische Chua Trong Tempel).
Dit belangrijke bedevaartsoord wordt in de maanden februari en maart overspoeld door honderdduizenden boeddhisten, die de tocht naar de Berg der Geuren afleggen. Hier is de verering van de godenbeelden en komen vele pelgrims voor de zegeningen (voornamelijk welvaart) van de stalactieten en stalagnieten te ontvangen. Tijdens dit festival is het dure maar zeldzame vlees van voornamelijk stekelvarken, wilde varkens en herten populair.
Na dit bezoek gaan we lopend naar beneden over de soms erg ongelijke traptreden en het slecht geplaveide pad. Vervolgens weer met de bootjes terug varen en met de bus naar Hanoi, waar we om 19.15u in het hotel neerstrijken. De terugweg verloopt vlotter dan de heenweg.
Via het internet hebben we een alleraardigst noodlerestaurant, op nog geen 5 minuten loopafstand, gevonden. Nadat we heerlijk gegeten hebben (fried rijst met kip, Pho noodles met beef en groenten en mini packsoi met knoflook, Hanoi bier en frisdrank) keren we naar het hotel terug en stappen we snel onder de douche om het zweet eraf te wassen. Dan blijft het verhaaltje voor de blog schrijven nog op de 'to do list' staan en pakken we onze rust.

Tạm biệt, YO

• 21 April 2017 - 10:59

Fam. Veens Henk En Ellen:

Hallo oeds en Yvonne,

Daar gaan jullie weer..... de zoveelste mooie reis..... wat een prachtige foto's. Volgens mij moet je dit meemaken en voelen want het ziet er zo geweldig uit!

gr. Ellen en fam.

• 21 April 2017 - 13:14

Carla:

Wat mooi allemaal! Waarom heet het de Parfum Pagode? Ruikt het er speciaal lekker?
    mooie foto's! Liefs uit Oosterbeek.xxx

• 21 April 2017 - 17:50

Hilda:

He, wereldreizigers, alweer op pad?? We beleven het weer mee en wensen jullie veel plezier!!

Groetjes uit Assen.

• 22 April 2017 - 04:10

Patricia:

Zo, jullie beginnen gelijk vroeg en vol goede moed, ziet er allemaal mooi uit. Geniet ervan, wij zijn aan de laatste 3 dagen begonnen.

• 21 Juli 2017 - 21:15

WIEL:

Ik heb met aandacht jullie foto's bekeken. Maar ik heb een verzoek. Voor vragen, mag ik jullie email adres? Alvast bedankt. Wiel uit Roermond