Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu

Sapa

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

25 April 2017 | Vietnam, Sa Pá

Dag 05 23 april 2017

Hedenmorgen staan we met pijn in onze rug op, maar dat is nog het minste, gedurende de nacht heeft het geregend en hedenmorgen is het uitzicht door de laaghangende bewolking gereduceerd naar nul.
Zelfs de binnenkant van de ramen zijn nat, dus dat beloofd niet veel goeds. Na het raadplegen van de weersvoorspelling nemen we het besluit om de tracking te annuleren. Aanvankelijk zou de neeslag na 10.00 uur verminderen, en in de middag in alle hevigheid toenemen met gratis onweer erbij. Maar het blijft een voorspelling en de neerslag blijft constant vallen. We gaan naar de touroperator in Sapa om te overleggen wat we kunnen doen met het doel de tracking te annuleren. Ze gaven nog een voorstel om tussen twee plaatsjes over de geplaveide weg te lopen, maar wij hadden grotendeels de vorige tracking over geplaveide wegen gelopen en prefereren om een tour door de rijstvelden te maken. Helaas is dit een erg gladde onderneming en de geplaveide weg is niet altijd even begaanbaar, omdat met dit weer gaten in de wegen vallen voorzover deze al niet aanwezig zijn. Dus ons uitstapje is hiermee vervallen.
We spenderen de tijd in Sapa en omgeving en lopen een eigen route met gestage regenval en daarbij zeer laag hangende bewolking, waardoor wederom geen enkel uitzicht te bespeuren valt. Nadat we in het hotel terugkeren blijven we daar de rest van de middag, totdat de minibus ons naar de grensplaats met China (Lào Cao) brengt. Naarmate we de grensplaats bereiken wordt het droger en vernemen we de hogere buitentemperatuur. Hier gaan we de terugreis reconfirmeren en daarmee hebben we de tickets vrij snel in handen en kunnen we wachten tot het sein van vertrek.
Trein SP2 vertrekt om 20.30 uur naar Hanoi en eenmaal in de slaapcoupe is het wachten op de medepassagiers. Kort daarop stapten 2 fransmannen binnen de coupe en zij zullen ons de nacht vergezellen . Een uur na het vertreksein maken de 2 Fransozen aanstalten om te gaan slapen. Niet lang daarna proberen wij ook de slaap te vatten.

• 26 April 2017 - 14:52

Fam. Veens Henk En Ellen:

Hoi Oeds en Yvonne,

Leuk hoor die slaapgenoten van jullie...... snurken ze niet???

groetjes Ellen