Hanoi - Mai Chau - Reisverslag uit Mai Chầu, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu Hanoi - Mai Chau - Reisverslag uit Mai Chầu, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu

Hanoi - Mai Chau

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

26 April 2017 | Vietnam, Mai Chầu

Dag08 26 april 2017

Na een heerlijke nachtrust is het vroeg opstaan, dus starten we om 06.45 uur met een ontbijt. De reden is dat we tussen 07.45 en 08.15 uur opgehaald worden voor een busrit van 3 uur naar Mai Chau.
In de omringende dorpen van deze plaats zijn de Hmong, Zwarte en Witte Thai minderheden te vinden. Zij wonen in paalwoningen met de rietgevlochten daken. De plaatsen Ban Lac en Pom Coong, waar de Thai wonen, zijn ruim voorzien van homestay woningen: paalwoning met gevlochten bamboe vloeren en rieten daken. Mai Chau is de tegenhanger van Sapa; de bewoners uit Hanoi rijden in 3 uur naar deze plaats en kunnen dezelfde omstandigheden als in Sapa vinden, alleen is het allemaal veel rustiger. De toerist weet dat nu ook en trekken hier meer naar toe: plaatsjes in een idyllische vallei.
Na het ontbijt checken we uit en vrij snel staat de tourguide(??) in de lobby. We worden door het hotel tot de bus begeleid en krijgen een kadootje mee met daarbij vele warme woorden. In een woord over dit hotel: excellent. We zijn in alle jaren door Azië nog geen enkel hotel tegengekomen, die op deze positieve en hartelijke wijze met zijn gasten omgaat. We geven Siesta Trendy hotel met recht een 10+.
Dan pikken we nog enkele gasten op en rijden richting Mai Chau. In de minibus zijn passagiers, die een excursie hebben en wij gaan voor een deel mee. Met een pauze en een fotoshoot moment komen we om 12.15 uur op de plaats van bestemming aan. We checken ons in en eenmaal in onze kamer genieten we direct vanaf het balkon met een uitzicht over de rijstvelden en op de achtergrond de bergen. Precies zoals de beschrijving dit had voorspeld.
In de middag nemen we de fiets voor een route door de rijstvelden en krijgen we een schetsmatig kaartje mee. Alle skills moeten worden bijgezet om enig idee van de route te krijgen. Dan maar de weg naar de volgende plaats vragen en uiteindelijk komen we waar we naar toe willen. En dat onder een zeer warme zonneschijn en hoge temperaturen. We genieten volop van deze fietstocht en houden diverse keren een 'stop' voor een foto of markt-aankopen. Dan gebeurt onderweg iets, dat je zeker niet wilt, want de fiets waarop Oeds rijdt raakt plat, maar gelukkig zijn we in het zicht van het hotel en lopen we het laatste eindje.
Terug in het hotel nemen we extra drinken tot ons en genieten wederom vanaf het balkon nog na.
Het avondeten nuttigen we in het hotel, omdat in het nabijgelegen dorp geen enkele eetgelegenheid met gasten te vinden is.

• 26 April 2017 - 20:41

Harry:

Een hele reis.Mooie foto.s.
    Verder maar genieten van al dat moois.
    Gr uit Emmen.

• 27 April 2017 - 10:56

Fred En Gea:

Hoi. We genieten weer van jullie "belevenissen" in dit wonderlijke deel van de wereld. Van de verslagen en de foto`s. Heel erg mooi. Veel plezier nog.
    Fred / Gea