Phong Nha (Đồng Hới) – Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu Phong Nha (Đồng Hới) – Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu

Phong Nha (Đồng Hới) – Hué

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

03 Mei 2017 | Vietnam, Hué

Dag 15, 3 mei 2017

Vandaag reizen we met trein SE3 van Dong Hoi naar de keizerlijke hoofdstad van het oude Vietnam (1802-1945): Hué om 07.40u. We zitten op 35 auto-minuten vanaf het station, dus we staan om 05.30u op, omdat het ontbijt om 06.15u geserveerd wordt. Ons naar het station vervoeren wordt gratis verzorgd, omdat de heenreis de pick-up service het liet afweten. Een Duitse vrouw rijdt met ons mee naar het station. We komen keurig op tijd aan en verblijven tot het teken van vertrek in de warme wachtruimte.
Dan is het zover en we stappen in een zeer koele wagon en de trein zet zich in beweging voor een 2 uur en 45 minuten lange rit naar de volgende stop. Deze verloopt prima en we komen om 10.27u aan.
In Hué stappen we uit en worden we door een schare taxichauffeurs belaagd. Uitendelijk hebben we een taxi die ons naar het Moonlight hotel in het centrum van Hué brengt. Daar moeten we even wachten tot de kamer gereed is en kunnen we intrekken.
We gaan rond het middaguur op verkenningstocht en belanden bij een boot, die ons over de Parfumrivier (Huong Giang) naar de Thien Mu pagode brengt; 35minuten varen onder een bloedhete zon. De 21 meter hoge, achthoekige pagode ligt aan de oever van de rivier en is in de 17 eeuw gebouwd. Deze pagode is bekend, omdat de boeddhistische monnik Thich Quang Duc zichzelf in 1963 op een drukke weg in Saigon in brand heeft gestoken. Dit was uit protest tegen de discriminatie van boeddhistische monniken. Zijn auto (Austin) is in de pagode te zien. Hierna keren we met dezelfde boot terug en gaan we onze spullen naar de hotelkamer brengen. Vevolgens lopen we naar de een van de grotere markten in Vietnam: Cho Dong Ba.
Nadat we hier hebben rondgesnuffeld gaan we naar het hotel terug om bij het zwembad lekker te chillen.
Inde directe omgeving van het hotel zijn diverse eetgelegenheden en daar maken we gebruik van en lopen na de heerlijke maaltijd nog even langs de waterkant en houden het dan voor gezien. We trekken ons terug op de koele hotelkamer.