Ho Chi Minhstad - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu Ho Chi Minhstad - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minhstad

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

10 Mei 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dag 22, 10 mei 2017

De hoofdstad van Vietnam en het vroegere Saigon aan de gelijknamige rivier met ongeveer 8 miljoen inwoners draagt sinds 2 juli 1976 de naam van de Vietnamese revolutionair Hồ Chí Minh. Na de vereniging van Noord- en Zuid-Vietnam kreeg Saigon de officiële naam Thành phố Hồ Chí Minh, daarvoor was de vissersplaats bekend als Prey Nokor. De Khmer heeft deze naam gegeven en betekent 'dorp in het bos' en werd waarschijnlijk tussen de 1e en 6e eeuw gesticht.
De naam Saigon wordt nog veelvuldig toegepast m.n. in het district 1 (Quận 1), maar ook door de lokale bevolking wordt deze plaatsnaam gehanteerd. Overigens draagt het station eveneens de naam Sài Gòn.
De stad heeft het volgende te bieden; Bến Thành markt: 40% afdingen zou mogelijk moeten zijn, Herenigingspaleis, Basiliek van Notre-Dame, Hoofdpostkantoor, Oorlogsmuseum (politiek gekleurd en indringende afbeeldingen), Het Stadhuis, Bitexco financiële toren met uitzicht over de stad vanaf het skydeck en het chaotische verkeer met de honderduizenden motoren en scooters, die je zelfs over het trottoir willen passeren. Wanneer je een uitstapje maakt moet je rekening houden met een langere reistijd, voordat je de stad uit bent. Verder vindt je hier een backpackers gebied in de buurt van het 23 september park, waar het leven bruist.
Wij hebben door de stad gelopen en diverse bezienswaardigheden bezocht en hebben een goede indruk van de stad gekregen: voornamelijk een zakelijke inslag met een vleugje toeristieke mogelijkheden en een infrastructuur die uit zijn voegen barst. Tussendoor hebben we een uitstapje naar de Củ Chi tunnels voor de volgende dag geregeld.
Op onze reis door Vietnam zijn we meerdere mensen tegengekomen en zo ook drie dames, die in Ho Chi Minhstad werken. Na een telefoontje hebben we een afspraak met twee van deze dames (Sophie en
Sharon) staan en onder het genot van een hapje en een drankje hebben we herinneringen opgehaald en elkaar verder leren kennen. Later nog even langs de chocoladefabriek en de conversaties voortgezet. Het was een zeer geslaagde avond.

• 11 Mei 2017 - 20:52

Harry En Etje:

Mooie en drukke vakantie hebben jullie , ook al heel veel gezien.Mooie foto,s.
    Gr uit Emmen