Ho Chi Minhstad – Cần Thơ - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu Ho Chi Minhstad – Cần Thơ - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van YO Jong - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minhstad – Cần Thơ

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YO

12 Mei 2017 | Vietnam, Can Tho

Dag 24, 12 mei 2017

We reizen verder naar Cần Thơ en hebben uitgezocht hoe we dat zouden kunnen regelen. Aanvankelijk zouden we met een taxi naar de verzamelplaats rijden, daar vandaan met een minibus naar het busstation Ben Xe Mien Tay en verder met de bus naar Cần Thơ. Het is meerdere keren overstappen en wachttijd incalculeren, daarom besluiten we op eigen initiatief met de taxi naar het busstation te gaan en kopen daar een buskaartje naar Cần Thơ. Omdat het centrale busstation behoorlijk buiten het centrum ligt en de verkeersinfra te wensen overlaat, moet je een lange reistijd in acht nemen. Daarom komen we na 45 minuten bij het busstation aan en zoeken we loket 23 van busmaatschappij 'Thanh Buoi' en kopen we twee kaartjes voor de express bus. Deze rijdt in 3 uur en 10 minuten (pauze) naar Cần Thơ.
We worden naar de bus begeleidt en moeten onze schoenen buiten uit doen! We gaan met de slaapbus en worden dus (half)liggend vervoerd. Dit is voor ons een nieuwe ervaring. Direct daarna gaan we op weg en zitten we vrij snel in de file, dus de reistijd van 3 uur wordt niet meer gehaald, maar dat geeft niet, want we liggen toch in de relaxstand. Na 3 ½ uur bereiken we Cần Thơ en worden we op het centrale busstation gedropt. Daar vandaan nemen we een taxi naar ons nieuwe hotel en checken in.
Cần Thơ is de vijfde stad van Vietnam in de Mekong-delta en telt 1,5 miljoen inwoners en is de laatse stad, die door de Vietcong verovert werd en één dag na de val van Saigon.
Dan gaan we de stad in om deze omgeving eens nader te bekijken. Ook een markt komt op ons pad en slaan we niet over. We willen nog naar de Mekong-delta en de floating market bezoeken en boeken deze trips bij Ecotours. De recensies zijn lovend, ook is het wel iets duurder dan de overige touroperators.
Na een rondgang door de stad gaan we terug naar ons hotel en nemen we onze pauze.
Het avondeten nemen we downtown en dat (Vietnamese voedsel) smaakt prima.
Hierna is het chillen voor ons en maken we de blog up-to-date.

• 13 Mei 2017 - 17:41

Carla: